سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روستای چاهک

 

 

آرشیو مطالب
خرداد 1389
اردیبهشت 1389
خرداد 89
تیر 89
شهریور 89
مرداد 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
فروردین 91
آذر 90
آبان 91
مهر 92

 

پیوند ها
یا صاحب الزمان (عج)
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
گل رازقی
upturn یعنی تغییر مطلوب
افســـــــــــونگــــر
هواداران بازی عصر پادشاهان ( Kings-Era.ir )
شقایقهای کالپوش
سکوت ابدی
هم نفس
محفل آشنایان((IMAN))
««««« شب های تهران »»»»»
کانون فرهنگی شهدای شهریار
****شهرستان بجنورد****
نمایندگی دوربین های مداربسته
سفیر دوستی
تنهایی......!!!!!!
تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر
.: شهر عشق :.
پیامنمای جامع
بوی سیب
فقط عشقو لانه ها وارید شوند
منطقه آزاد
برادران شهید هاشمی
شهداشرمنده ایم _شهرستان بجنورد
بابای آسمانی من ...
روی بال فرشته ها
Manna
محمد قدرتی MOHAMMAD GHODRATI
اصلاحات
جیغ بنفش در ساعت 25
عمو همه چی دان
گروه اینترنتی جرقه داتکو
نهِ/ دی/ هشتاد و هشت
.:شاه تورنیوز:.
پلاک 40 (سرداران بی پلاک)
ایـــــــران آزاد
پاتوق دخترها وپسرها
اهلبیت (ع)،کشتی نجات ما...
نوری چایی_بیجار
تینا!!!!
pink love
کلبه ی عشق
عاشق دربدر
خــــــــــــــــاطــــــــــــره هـــا
قلبی خسته ازتپیدن
نبض شاه تور
فیسبوک
صل الله علی الباکین علی الحسین
تینا
از فرش تا عرش
جامع ترین وبلاگ خبری
vagte raftan
پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان
حفاظ
خسته ام
مناجات با عشق
اسمس بارون
جیگر نامه
یه دختر تنها
دکتر علی حاجی ستوده
مسائل شیطان پرستی در ایران و جهان
قلب خـــــــــــــــــــــــــــاکی
fazestan
اینجا،آنجا،همه جا
عشق ممنوعه و دلتنگی
هر چی بخوای
ترنم
یکی بود هنوزهم هست
اندیشمند
دوستانه
جوادقدرتی..خوش آمدید..javadghodrati..بفرماییدچایی..نظریادت نره..
یه دختر تنها
تنهایی من
عشق طلاست
فقط به عشق تو سمیرا من این دنیا را دوست دارم
دکتر علی حاجی ستوده
تو ان تو
عروسک
نفوذی
متن ترانه ماندگارترین آهنگ های ایرانی
ایرانی

 

 امکانات جانبی
RSS 2.0  
 

علت سفید شدن موها کشف شد

این کشف می تواند از جنون استفاده از رنگهای شیمیایی در نخستین سالهای خاکستری شدن موها جلوگیری کند.
دانشمندان آمریکایی پروتئینی را یافتند که رنگ موها را تعیین می کند و عامل خاکستری و سفید شدن آنها است.

به گزارش مهر، خاکستری و سفید شدن موهای سر یکی از علایم پیری است. اما موهای بسیاری از افراد در سنین جوانی و میانسالی نیز سفید می شود. اکنون گروهی از دانشمندان دانشگاه نیویورک پروتئینی را کشف کردند که استفاده از آن در شامپوها و لوسیون‌ها در آینده می تواند موها را به رنگ اولیه آنها بازگرداند.

این کشف می‌تواند از جنون استفاده از رنگهای شیمیایی در نخستین سالهای خاکستری شدن موها جلوگیری کند.

وظیفه این پروتئین که Wnt نام دارد تنظیم و کنترل رنگ موها است.

Wnt زنجیره ای از واکنشها را برنامه ریزی می کند که سلول‌های بنیادی پوست سر را برای تولید رنگدانه های مو تحریک می کنند و بروز نقص در عملکرد آن می تواند این سیستم را وادار به تولید موهای خاکستری کند.

این دانشمندان موفق شدند با استفاده از این پروتئین موهای سفید موش‌های پیر را به رنگ اصلی بازگردانند.

سلولهای بنیادی فولیکول که در همکاری با سلولهای بنیادی رنگ (ملانوسیتها) کار می کنند رنگ موها را می سازند.

براساس گزارش ABC News ، این پژوهشگران کشف کردند که پروتئین Wnt وظیفه رنگ آمیزی را در این دو نوع از سلولهای بنیادی به عهده دارد. به ویژه، فقدان این پروتئین در ملانوسیتها منجر به رشد موهای خاکستری می شود.

این محققان توضیح دادند: «با دستکاری ژنتیکی این پروتئین می توان از تولید موههای سفید و خاکستری جلوگیری کرد. ما از سالها قبل می دانیم که سلولهای بنیادی فولیکول‌های مو و سلول‌های تولیدکننده رنگدانه ها (ملانوسیت‌ها) برای تولید موهای رنگی همکاری می کنند، اما دلایل آن هنوز ناشناخته بود. اکنون کشف کردیم که Wnt برای عملکرد این دو خط از سلول‌های بنیادی و برای رنگ موها نقشی کلیدی ایفا می‌کند.»

شنبه 90/3/28 | نظر

 
 

عکس قدیمی از «نجف» و بارگاه امام علی(ع)

حرم حضرت علی علیه السلام در وسط شهر دیده می شود

ولادت مولی الموحدین امیرالمومنین حیدر کرار شیر خدا مولود کعبه و

فرا رسیدن روز پدر را خدمت شماهمشهریان ودوستان عزیزتبریک و تهنیت

عرض می نماییم.


پنج شنبه 90/3/26 | نظر

 
 

ولادت امام جواد(ع)مبارک باد

امام جواد علیه السلام

 ولادت امام جواد(ع)مبارک باد

فرمود: همانا خداوند متعال بهترین و عزیزترین ثروت و فرزند مؤ من را مى گیرد (و هلاک و نابود مى گرداند)، چون دنیا و متعلّقات آن بى ارزش است تا در قیامت پاداش عظیمى عطایش نماید.  

قالَ علیه السلام : إ نَّ اللّهَ عَزَّ وَ جَلَّ یَخْتارُ مِنْ مالِ الْمُؤْمِنِ وَ مِنْ وُلْدِهِ اءنْفَسَهُ لِیَاءجُرَهُ عَلى ذلِکَ.

 


 

 امام جواد علیه السلام در ماه رجب سال 195 هجری قمری در مدینه چشم به دنیا گشود. پیشگویی ولادت آن امام از زبان پدر بزرگوارش چندین بار مطرح شده بود. ولادت امام جواد همچون ولادت سایر ائمه معصومین علیهم السلام با ویژگی‌های مخصوصی همراه بوده است.

مادر بزرگوار امام جواد علیه السلام خیزران نام دارد؛ زنی از خاندان ماریه قبطیّه یکی از همسران رسول خدا صلی الله علیه و آله.

دوران امامت

دوران کودکی امام جواد علیه السلام از دوران شیرخوارگی تا زمانی که در سن هفت سالگی به امامت رسید، با حوادث گوناگون آمیخته است.
با شهادت امام رضا علیه السلام و به امامت رسیدن امام جواد در سن کودکی، یکی از موضوعاتی که حتی برخی از یاران امام هشتم را دچار شک و تردید کرد، کم‌ سن‌ و‌ سالی امام جواد جهت مقام امامت بود. به همین دلیل در مواردی امام رضا علیه السلام و در موارد دیگری، خود امام جواد به تبیین آن پرداختند و به شبهه‌ها پاسخ گفتند.


 

امام جوادفرمود: سه چیز، سبب رسیدن به رضوان خداى متعال مى باشد:

1 - نسبت به گناهان و خطاها، زیاد استغفار و اظهار ندامت کردن .

2 - اهل تواضع کردن و فروتن بودن .

3 - صدقه و کارهاى خیر بسیار انجام دادن .

 قالَ علیه السلام : فَسادُالاْ خْلاقِ بِمُعاشَرَةِالسُّفَهاءِ، وَ صَلاحُ الاْ خلاقِ بِمُنافَسَةِ الْعُقَلاءِ.

 

فرمود: معاشرت و همنشینى با بى خردان و افراد لااُبالى سبب فساد و تباهى اخلاق خواهد شد؛ و معاشرت و رفاقت با خردمندان هوشیار، موجب رشد و کمال اخلاق مى باشد.

 

 قالَ علیه السلام : الاْ دَبُ عِنْدَالنّاسِ النُّطْقُ بِالْمُسْتَحْسَناتِ لاغَیْرُ، وَ هذا لایُعْتَدُّ بِهِ مالَمْ یُوصَلْ بِها إ لى رِضَااللّهِ سُبْحانَهُ، وَالْجَنَّةِ، وَالاْ دَبُ هُوَ اءدَبُ الشَّریعَةِ، فَتَاءدَّبُوا بِها تَکُونُوا اءُدَباءَ حَقّا.

 

فرمود: مفهوم و معناى ادب از نظر مردم ، تنها خوب سخن گفتن است که رکیک و سبک نباشد، ولیکن این نظریّه قابل توجّه نیست تا مادامى که انسان را به خداوند متعال و بهشت نزدیک نگرداند.

بنابر این ادب یعنى رعایت احکام و مسائل دین ، پس با عمل کردن به دستورات الهى و ائمّه اطهار علیهم السلام ، ادب خود را آشکار سازید.

 

 قالَ علیه السلام : ثَلاثُ خِصالٍ تَجْتَلِبُ بِهِنَّ الْمَحَبَّةُ: الاْ نْصافُ فِى الْمُعاشَرَةِ، وَ الْمُواساةُ فِى الشِّدِّةِ، وَ الاْ نْطِواعُ وَ الرُّجُوعُ إ لى قَلْبٍ سَلیمٍ.

 

فرمود: سه خصلت جلب محبّت مى کند: انصاف در معاشرت با مردم ، همدردى در مشکلات آن ها، همراه و همدم شدن با معنویات .

  قالَ علیه السلام : مَنْ زارَ قَبْرَ اءخیهِ الْمُؤْمِنِ فَجَلَسَ عِنْدَ قَبْرِهِ وَاسْتَقْبَلَ الْقِبْلَةَ وَ وَضَعَ یَدَهُ عَلَى الْقَبْرِ وَقَرَءَ: ((إنّا أنْزَلْناهُ فى لَیْلَةِالْقَدْرِ)) سَبْعَ مَرّاتٍ، اءمِنَ مِنَ الْفَزَعَ الاْ کْبَرِ.فرمود: هرکس بر بالین قبر مؤ منى حضور یابد و رو به قبله بنشیند و دست خود را روى قبر بگذارد و هفت مرتبه سوره مبارکه(إنّا أنزلناه) را بخواند از شداید و سختیهاى صحراى محشر در اءمان قرار مى گیرد.

 

 

نهمین امام شیعیان نام مبارکش محمد است و القاب و کنیه‌های فراوانی دارد؛ مشهورترین لقبش جواد و هادی است و معروف‌ترین کنیه‌اش
امام جواد علیه السلام

 قالَ علیه السلام : الْعامِلُ بِالظُّلْمِ، وَالْمُعینُ لَهُ، وَالرّاضى بِهِ شُرَکاءٌ.

 

فرمود: انجام دهنده ظلم ، کمک دهنده ظلم و کسى که راضى به ظلم باشد، هر سه شریک خواهند بود.

 قالَ علیه السلام : التَّواضُعُ زینَةُالْحَسَبِ، وَالْفَصاحَةُ زینَةُالْکَلامِ، وَ الْعَدْلُ زینَةُالاْ یمانِ، وَالسَّکینَةُ زینَةُالْعِبادَةِ، وَالْحِفْظُ زینُةُالرِّوایَةِ.

 

فرمود: تواضع و فروتنى زینت بخش حسب و شرف ، فصاحت زینت بخش کلام ، عدالت زینت بخش ایمان و اعتقادات ، وقار و ادب زینت بخش اعمال و عبادات ؛ و دقّت در ضبط و حفظ آن ، زینت بخش نقل روایت و سخن مى باشد.

 


یکشنبه 90/3/22 | نظر

 
 

أین الرجبیون؟ لیلة الرغائب آمد.

 


 

أین الرجبیون؟ لیلة الرغائب آمد.
لیلة الرغائب؛ شب آرزوها؛ وعده‌گاه خدا؛ شبی که آسمانش پر از برق ستارگان است و هر دعایی که آسمان می‌رود به ستاره‌ای تبدیل می‌شود و در پهنه آسمان می‌درخشد.

أین الرجبیون؟ لیلة الرغائب آمد. بوستانی بزرگ از رجب المرجب.

 امشب ملائکه بر زمین نزول می‌کنند و تو مختاری که هر چه خواهی آرزویش کنی و خدایت به هر آنچه که می‌گویی شنواتر از پیش منتظر است.

امشب می‌شود کوله‌بار دنیا را هر قدر هم سنگین باشد از شانه‌هایت پائین بکشی و دل کوچکت را به بیکران آسمان گره بزنی و طبق طبق آرزو و دعا را رها کنی.

لیلة الرغائب؛ شب آرزوها؛ وعده‌گاه خدا؛ شبی که آسمانش پر از برق ستارگان است و هر دعایی که آسمان می‌رود به ستاره‌ای تبدیل می‌شود و در پهنه آسمان می‌درخشد.

راه بخشش شاید در نظرت سخت و طولانی باشد اما امشب اگر عاشق شوی، پیاده هم می‌شود تمام مسیر را بی‌هیچ سخنی از رنج و کم طاقتی طی کنی.

امشب یکی از شب‌های چهارگانه‌ای است که درباره احیا و شب‌زنده‌داری آن سفارش‌های فراوانی شده است.

مروری بر اعمال این شب و نیم نگاهی به دعاها و معانی واژه‌های درد دلت با خدا می‌ارزد به لذت گفتن یک طومار آرزو؛ می‌ارزد به یک دل سیر دعا...






اعمال شب لیلة الرغائب

برای این شب عملی از رسول خدا(ص) ذکر شده است که فضیلت بسیاری دارد.

روز پنجشنبه اول آن ماه (رجب) در صورت امکان و بلامانع بودن روزه گرفته شود. چون شب جمعه شد مابین نماز مغرب و عشاء دوازده رکعت نماز اقامه شود که هر دو رکعت به یک سلام ختم می‌شود و در هر رکعت یک مرتبه سوره حمد، سه مرتبه سوره قدر، دوازده مرتبه سوره توحید خوانده شود. و چون دوازده رکعت به اتمام رسید، هفتاد بار ذکر "اللهم صل علی محمد النبی الامی و علی آله" گفته شود.

پس از آن در سجده هفتاد بار ذکر "سبوحٌ قدوسٌ رب الملائکة والروح" گفته شود. پس از سر برداشتن از سجده، هفتاد بار ذکر "رب اغفر وارحم و تجاوز عما تعلم انک انت العلی الاعظم" گفته شود. دوباره به سجده رفته و هفتاد مرتبه ذکر "سبوح قدوس رب الملائکة والروح" گفته شود. در اینجا می‌توان حاجت خود را از خدای متعال درخواست کرد.

پیامبر اکرم(ص) در فضیلت این نماز می‌فرمایند: کسی که این نماز را بخواند، شب اول قبرش خدای متعال ثواب این نماز را با زیباترین صورت و با روی گشاده و درخشان و با زبان فصیح به سویش می‌فرستد. پس او به آن فرد می‌گوید: ای حبیب من، بشارت بر تو باد که از هر شدت و سختی نجات یافتی.

میّت می‌پرسد تو کیستی؟ به خدا سوگند که من صورتی زیباتر از تو ندیده‌ام و کلامی شیرین‌تر از کلام تو نشنیده‌ام و بویی، بهتر از بوی تو نبوئیده‌ام.

آن زیباروی پاسخ می‌دهد: من ثواب آن نمازی هستم که در فلان شب از فلان ماه از فلان سال به جا آوردی. امشب به نزد تو آمده‌ام تا حق تو را ادا کنم و مونس تنهایی تو باشم و وحشت را از تو بردارم و چون در صور دمیده شود و قیامت بر پا شود، من سایه بر سر تو خواهم افکند.

یکی دیگر از اعمالی که در ماه رجب، به ویژه در لیلة الرغائب سفارش شده، قرائت دعای کوتاه اما پرمعنای ماه مبارک رجب پس از نمازهای یومیه است که فضیلت بسیاری دارد.

امشب بزرگی‌ات می‌شود آرزوهایت

اِلهی اَتَرانی ما اَتَیتُکَ اِلاّ مِنْ حَیْثُ الْامال؛ خدایا! مرا ببین! تنها به خاطر آرزوها و امیدهایم به درگاه تو آمده‌ام.

سپاس تو را سزاوار است که پروردگار آرزوهایی. تو تنها کسی هستی که آرزوهایم را بدون حقارت و خاری به درگاهت می‌برم و مو به مو شرح می‌دهم. چون تو به من آموختی که تنها از تو بخواهم و از غیر تو هیچ نخواهم.

اکنون در این شب آرزوها، همه آرزوهایم را هر چقدر هم کوچک و حقیر باشد با تو می‌گویم؛ با تو که مرا به سخره نمی‌گیری به خاطر آرزوهای کودکانه‌ام.

امشب دلم پر می‌کشد. از یادم نبر و مرا به آرزوهایم برسان تا ایمان و عشقم به تو روزافزون شود.

لیلة الرغائب آمد تا دل‌های مجذوب را از لابلای همه دلمشغولی‌ها و هیاهوی دنیا به میهمانی خدا ببرد.

بیائید شب آرزوها را تا به صبح اجابتش بیدار بمانیم و برای هم دعا کنیم.


پنج شنبه 90/3/19 | نظر

 
 

چاهک قم فهیمی
fahimi_mostafa@yahoo.com

 

 

پیوندهای روزانه
سایت چاهک
هایپر ادز
اطلاع رسانی روستای چاهک
نقشه
زیباترین قالب ها
جمکران
روستای چاهک
اخبارتابناک
هیئت صاحب الزمان روستای چاهک

 

مطالب اخیر
طبابت و ارائه مشاوره تحصیلی و حقوقی رایگان مجمع نیکوکاران چاهک
حرکت فرهنگی ، جهادی خدمات رسانی مجمع نیکوکاران چاهک
پزشکان نیکوکار چاهک ، بیماران روستای چاهک را رایگان ویزیت می کنن
مشاوره تحصیلی و حقوقی رایگان به مردم شریف وشهید پرور روستای چاهک
ه مناسبت عید سعید مبعث اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی در مسجد جامع
10 ارزش مهم که باید به کودکتان بیاموزید
لاغری با نوشیدن آب، درست یا غلط؟
اوقات شرعی چاهک فروردین 1393
سررسید 2 سالانه سبک زندگی
مسئول هیئت حضرت صاحب الزمان(عج) چاهکی ها برنامه های این هیئت در